case study.
Vystavenie devinkulácie - súhlasu k preplateniu poistného plnenia
Case study
|
2021
ČSOB Leasing
ČSOB Leasing je lídrom na slovenskom trhu s ponukou komplexných lízingových a poisťovacích riešení. Špecializuje sa na financovanie podnikateľských subjektov, ktorým financuje a poisťuje hnuteľný a nehnuteľný majetok prostredníctvom vlastnej obchodnej siete v spolupráci s ČSOB Finančnou skupinou.
Východisková situácia
Pracovníci poistného oddelenia boli v prípade škodovej udalosti notifikovaní a požiadaní poisťovňou o vydanie súhlasu/nesúhlasu k preplateniu poistného plnenia - devinkulácie.
Tieto notifikácie prichádzali na konkrétnu mailovú adresu, vždy v štruktúrovanom tvare.
- manuálne, opakujúce sa úlohy
- zamestnanec nútený manuálne kontrolovať maily, zaevidovať žiadosť v systéme a vygenerovať dokument so stanoviskom
- priemerne do 25 žiadostí za deň
- spracovanie žiadosti zamestnancom spolu s vyjadrením stanoviska trvalo 10 minút
Zadanie
Nasadením automatizácie chcel klient dosiahnuť tieto ciele:
- znížiť čas spracovania položky o 80 %
- čas odozvy na žiadosť o devinkuláciu do 15 minút
- zjednodušiť pracovnú činnosť zamestnancov vykonávajúcich daný proces
- znížiť chybovosť spôsobenú ľudským faktorom
Riešenie
Proces zadefinovaný zákazníkom bol najskôr analyzovaný. Výstupom analýzy boli všetky dôležité údaje o procese a taktiež aj návrh optimalizácie. Optimalizácia slúžila k nahradeniu nepotrebných krokov a urýchlenie tých dlhotrvajúcich. Nasadenie automatizácie pre klienta nakoniec predstavovalo:
- RPA robot načíta mailové žiadosti a identifikuje tie, ktoré sa majú roboticky spracovať
- nakoľko RPA robot vie pracovať s rôznymi dátovými zdrojmi, vie si dáta získať na pozadí bez potreby otvorenia rôznych aplikácií a okien – výrazné urýchlenie
- žiadosti spĺňajúce podmienky robot vyhodnotí a zašle a archivuje príslušné dokumenty
- žiadosti nespĺňajúce podmienky robot posiela na individuálne posúdenie človekom
- vytvorenie webového reportu pre náhľad na položky spracované robotom
Výstup
Automatizovaným procesom sa kontroluje každých 15 minút mailová adresa a v prípade potreby spracúvajú prijaté žiadosti
Spracovanie jednej žiadosti robotom trvá 1 minútu
Ušetrených 40 hodín práce človeka mesačne
Úspešnosť spracovania robotom sa pohybuje na úrovni viac ako 97 %
Zamestnanci sú potrební len pri riešení výnimiek
15 minút práce pre robota = 40 hodín kreatívnej a zmysluplnej ľudskej práce pre klienta
Referencie
Miriam Nikmonová
Biznis analytik produktov a procesov
ČSOB Leasing, a.s.
“Profesionálny prístup celého tímu, výborné podnety pre automatizáciu procesov už pri prvotných analýzach, dôraz na užívateľsky príjemné prostredie a flexibilita pri riešení. Veľmi oceňujem spoluprácu s týmto mladým a nadšeným tímom firmy Itaps.”
V prípade, že riešite podobný problém, kontaktujte nás cez náš kontaktný formulár.